Till en prins.

Välj låten Mogwai – Auto Rock att ha i bakgrunden när du läser. Klicka på denna text (klicka upp i ny flik).


Hey Joe, jag står nära dig och håller om din midja. Jag har sparat ut till långt hår för din skull och jag har knutit en rosett kring min handled och en i mitt hår. Jag böjer mig bakåt i slowmotion och mitt högra knä böjs uppåt mot din kropp. Du håller om mig och jag blottar min hals för dig. Din ena hand för du långsamt uppför min kropp, från min mage, över bröstet och slutligen stannar du vid halsen. Du böjer dig neråt och kysser min hals och jag drar djup en suck. Jag ställer mig långsamt uppåt igen, ser på dig, släpper taget och flyttar mig från dig baklänges. Du följer efter och stänger in mig mot väggen och jag ler det vackraste jag kan.


Här står vi,  i en vindsvåning där solen endast når in genom ett runt litet fönster. 
Dina händer om mina kinder, en konstgjord vind runt om oss, min klänning fladdrar, mitt hår flyger och vi lyfter.
Här flyger vi, i en vindsvåning där det inte finns någon dörr. Men för mig är detta ett slott.
Vi flyter som om vi vore under vatten, dina händer om mina och kläder som sakta åker av, snart landar vi och golvet har blivit gräs.


Hey Joe, jag skälver, du är så vacker, vart ska jag ta vägen? "If I had the chance I'd never let you go". Vart ska vi? Vart för du mig, jag följer dig vart som helst. Hey Joe, ta dig med mig, jag vill inte stanna här ensam. Slottet skakar, det rasar, vi faller, jag skriker och jag gråter. Hey Joe vart tog du vägen? 


En elefant av guld väcker mig på marken som är dammig, den lyfter upp mig och vecklar ut sina vingar och tar mig till rymden. Där är Mars och där är Jupiter och där är Merkurius. Hela rymden lyser och jag vet att detta skulle kunna vara det vackraste du sett. En gång drömde jag om det som fanns mellan oss. I drömmen var det som en tunn hinna, genomskinlig, i rosa färg som fladdrade mellan oss. Som en rosa dimma. Som håller ihop allt som finns och allt som sker mellan oss. Den flyter omkring mellan våra sinnen och våra själar och våra kroppar.


Här flyger jag, på en elefant i rymden, där stjärnor verkligen liknar diamanter och rubiner.
Jag saknar dig, vart är du? Hey Joe, allt skulle vara så mycket vackrare om du var här med mig, vart är du? Ett ljus bländar mig och jag ser inte vart jag är.


Här står jag nu, jag har vaknat upp, i en vindsvåning som liknar ett slott och du ligger här bredvid.
Jag tänker i tystnaden och insåg att när vi älskar så flyger jag till rymden och jag förlorar mig själv till en värld som inte är som verkligheten. Hey Joe, jag ler mot dig, du betyder allt för mig.

Inga kommentarer: