Om mitt 19-åriga inlägg och sommaren som varit.

Jag minns inte ens det där. Vem var mannen i mitt liv? 
Om en månad ska jag fylla 25 år. 
Förut var ålder viktigt, men min morfar säger, att det finns ingen ålder, inga siffor som kan tala om för mig hur jag ska bete mig, hur jag ska vara och se ut, för att jag befinner i någon sorts "ålder".
Man är vad man känner sig som, man är vad man vill. Jag sprudlar av energi. Jag älskar solen som skiner in i mitt rum nu. Jag är vacker som få och jag är snäll som få. Jag är tålmodig som få och jag är omtänksam som få.


Jag gillar fortfarande att måla med vattenfärg på min egen hud. Jag gillar att hoppa på studsmattor...Jag gillar att bada i äventyrsbad...Jag gillar att se tecknat.. Jag gillar sånt som man enligt hälsotidningar inte ska gilla.. Men hallå, fuck alla tidingar som tror att de har rätt. Vet ni vad? Jag gillar också nyheter..Jag gillar att lösa problem.. Jag gillar korsord...Jag gillar dokumentärer... Jag gillar att lära mig.. Jag gillar att klä mig fint..Jag gillar att laga mat... Jag gillar att pyssla om någon..


Det gäller att hitta en balans, förstår ni.


När jag skrev det där jag skrev när jag var 19, så vet jag att jag var ensam och jag var olyckligt kär för första och enda gången i mitt liv.
Jag minns bara inte i vem. Hur speciell kan han ha varit, om jag inte ens minns hans namn? Inte heller hans ansikte.
Killar. De är verkligen speciella.


Sommarlovet närmar sig sitt slut. Det gick så fort. Nu är allting överstökat.
Den där middagen ute. Det där fina förhållandet som försvann. Den där minifestivalen man bara måste ha åkt till. De där mötena som bara måste bli av under en sommar. De där speciella ögonblicken. Stunder som etsats sig fast. Alla nattbad. Alla kvällsbad. Alla dagsbad. Sommarjobbet... Den grillade köttbiten... Skogspromenader.. Tidig svamp-plockning.. Bruna ben som sakta bleks tillbaka... Männsikor man aldrig glömmer... de dansata kvällarna på oändliga nattklubbar... Sommarkyss...Ett hejdå...Allting är nu överstökat. Vi väntar igen på nästa.

2 kommentarer:

Linnéa H.L sa...

Du är så himla fin Stephanie.

Stephanie sa...

Linnea,DU kan vara fin <3 :)