The 80s

När jag ser en ungdomsfilm från 80-talet är det mycket som pågår inom mig. Mest blir jag glad. Jag ler oerhört mycket. Jag blir kär och vill uppleva det som finns i "Pretty in Pink", jag vill dansa med de i "Breakfast Club och jag vill träffa alla dem som medverkade i Sixteen Candles. Hade jag uppskattat dessa filmer om jag själv varit tonåring på 80-talet? Jag vet inte. Men just nu, i detta ögonblick, så gör jag det. Varför görs det inte sådana här ungdomsfilmer nu för tiden? är alltid min största fråga. Molly Ringwald är ju den som bidrar mest till min kärlek för 80-tals filmer. Hon har gjort alla de stora tre jag nämde, när det gäller ungdomsfilmer om kärlek, tillhörighet och frigörelse. Det var hon som satte mitt hjärta i brand för dessa makalösa filmer. Och soundtracken till alla tre filmerna ska vi inte glömma. WOW. 




The Breakfast Club



Pretty in Pink





Sixteen Candles



Oerhört Underbara. Oerhört Vackra. Oerhört inspirerande.






Inga kommentarer: