Andra världskriget. Hitler..

Andra världskriget och Adolf Hitler har jag alltid varit intresserad av. Tiden och människan både äcklar mig, skrämmer mig och fascinerar mig. Själva Hitler är nog den som väckt mina tankar allra mest. Hur tänkte han? Vad tänkte han? Vem var han innan allt detta? Åh, vilken skicklig talare han var, oj vad smart han måste varit ändå, men usch vilken skruvad och hemsk syn på livet, samhället och människan han hade. Ganska naturliga frågor och åsikter som dök upp första gången man började läsa om detta i skolan. Men svaren tog inte slut på högstadiet, inte heller intresset. Jag har läst många böcker, sett många dokumentärer. Men nu undrar jag, finns det någon som vet om det finns någon bok som går lite djupare på vem Hitler var innan eller under kriget. Eller mer så att säga vad gillade Hitler, vad tyckte han var bra på bio. Vad tyckte han egentligen om kvinnor? Vad var hans favoritmat? Är det någon som vet om det finns någon forskare eller författare som fördjupat sig i detta? Skriv då till mig här!



Inga kommentarer: